wtorek, 24 kwietnia 2012

Chleb Dukana - otrębowy

Dla mojej przyjaciółki która duka... Dukana stosuje:)
Znaleziony na blogu niezawodnej Dorotus i jak to zwykle u niej bywa - wypiek pierwsza klasa.
Całkiem chlebowy jak na chleb z trocin, najlepszy jaki jadłam. A będąc kiedyś na dukanie jadłam całkiem sporo.
Może zresztą na Dukana wrócę.
Wiosna idzie, kilogramów za dużo.
A Dukan bardzo mi służył. Wiem, że nie wszystkim służył... Mi służył :)




Składniki:
3 jajka
8 łyżek otrębów owsianych (dałam mielone - zmieliłam w młynku)
16 łyżek otrębów pszennych
10 łyżek odtłuszczonego mleka w proszku
5 łyżek naturalnego jogurtu (dałam kefir, nie miałam jogurtu)
3 łyżeczki drożdży suchych (12 g) lub 24 g drożdży świeżych
5 łyżek letniej wody
pół łyżeczki soli

Wszystkie składniki mieszamy i przekładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia (albo silikonowej). Ciasto wychodzi dosyć rzadkie.
Odstawiamy do wyrośnięcia na 30-60 minut. Pieczemy przez 10 minut w temp. 200 C, a potem kolejne 15-20 minut (u mnie 25 prawie) w temp. 180C. Studzimy na kuchennej kratce.





11 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Czym zastąpić melko ?

Katarzyna pisze...

Szczerze mówiąc nie wiem.

Anonimowy pisze...

Moj chleb nie wyrosl mimo iz robilam wedlug przepsu:( czy bialka nie trzeba ubic osobno?

Anonimowy pisze...

otreby zmielone nie dzialaja tak jak powinny,czytalam,ze nie mozna ich mielic na tej diecie.

Unknown pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Unknown pisze...

Polecam, pyszny i pożywny !!!

Anonimowy pisze...

Pyszny!! Jak prawdziwy razowy! Górę posypuję sezamem. Na stałe wszedł do mojego menu.

Anonimowy pisze...

Upiekłam tak jak w przepisie z jedną delikatną zmianą - miałam tylko 3 łżzki otrębów owsianych więc uzupełniłam je o 7 łyżek otrębów żytnich i chleb wyszedł boski. Polecam wszystkim. Świetna alternatywa dla "sklepowego". Co do zastąpienia mleka w proszku to myślę, że można się pokusić o np. 5 łyżek mąki kukurydzianej, łyżkę sezamu i 4 łyżki serwatki/maślanki i też powinno się sprawdzić :-)

patuszka pisze...

Zrobiłam odydwa przepisy dodając do zapiekani szparagi i pieczarki - wszystko znakomite!!! dziękujemy!!

Anonimowy pisze...

Piekę go już chyba setny raz z tego przepisu i jest to zdecydowanie najlepszy z chlebów ala Dukan. Nie wiem czemu wcześniej nie dałam komentarza, ale dziś właśnie się piecze i pachnie tak smakowicie, że aż nie mogę się doczekać! Z mojego doświadczenia wynika, że bez względu na to czy dodamy kefir, jogurt czy śmietanę zawsze wychodzi pyszny. Świetny też w wersji ze słonecznikiem lub innymi pestkami czy z siemieniem lnianym. Bardzo polecam nie tylko tym na diecie :-)

Unknown pisze...

Przepyszny chlebek. . . . . Najlepszy jaki jadłam (dodam że nie miele otrębów )