czwartek, 5 stycznia 2012

Pełnoziarniste spaghetti z porem i kiełkami

Powrót do pracy po długiej przerwie okazał się trudny i to pod różnymi względami. Pomijam względy czysto zawodowe bo o tych na blogu kulinarnym pisać nie wypada. Zostają wszystkie inne, w tym kulinarne.
Nie mam czasu na gotowanie, a moim potrawom brakuje ostatnio finezji. Dla rodzinki smażę kotlety (są zachwyceni :), gotuję ziemniaki i zupę jarzynową z mrożonki. Sama zjadam (albo i nie) na prędce zrobioną sałatkę, albo o zgrozo - kanapkę z białego chleba z szynką. Albo na szybko zrobiony makaron z sosem.. Na to ostatnie danie nie narzekam.
Od jakiegoś czasu uwielbiam makaron. Za jego różnorodność... za to, że gotuje się raz dwa i w ciągu 15 minut można wyczarować pyszne danie...
Ostatnio na topie jest u mnie makaron...
Pomysł na to danie zaczerpnęłam od koleżanki z pracy. Monia dziękuję :)

Składniki na 1 porcję:
150g makaronu pełnoziarnistego spaghetti
3 łyżki oliwy
2 łyżki pestek dyni
pół opakowania kiełków (idealne są kiełki "na patelnię", ale ja miałam rzodkiewkę i też wyszło super)
pół pora
1 ząbek czosnku


Makaron gotujemy w osolonej wodzie "al dente"
Na suchej patelni prażymy pestki dyni aż ładnie się zarumienią (albo zaczną strzelać)
Ściągamy pestki z patelni i wlewamy oliwę. Pora kroimy w plasterki, a czosnek drobno siekamy. Na rozgrzaną oliwę wrzucamy pora i  smażymy około minuty, dodajemy czosnek i smażymy jeszcze 30 sekund. Wsypujemy kiełki, mieszamy i po kolejnej minucie dodajemy makaron i pestki dyni. Mieszamy wszystko dokładnie i podajemy :)
PYYCHAAA

1 komentarz:

monami pisze...

proste i zdrowe :)