wtorek, 27 września 2011

Najprostszy pod słońcem chleb pszenno-żytni

Ostatnio ulubiony chleb mojego męża. Piekę go na okrągło... W keksówce, na blasze, w garnku żeliwnym. Jak mi się zachce. Zawsze wychodzi...

Zgadnijcie skąd pochodzi przepis :)


Składniki (na dwie małe keksówki, albo jeden większy bochenek)
200g mąki żytniej pełnoziarnistej
100g mąki orkiszowej pełnoziarnistej (można zastąpić zwykłą pszenną)
700g mąki pszennej chlebowej ( u mnie typ 650)
500 ml wody
4g drożdży świeżych
3 płaskie łyżeczki soli

Wszystkie składniki wymieszać (ja zagniatam ciasto w mikserze - hakiem). Odstawić do wyrastania na ok 12h. Po tym czasie ciasto przełożyć do keksówek, albo uformować bochenek i włożyć np. do miski do wyrastania na 40-60 min. Piekarnik rozgrzać do 230C, włożyć wyrośnięte ciasto, po 10 min zmniejszyć temperaturę do 210C i piec jeszcze 20-30 min. Wyciągnąć i ostudzić na kuchennej kratce.
Ja swój bochenek piekłam tym razem w garnku żeliwnym.


A przepis oczywiście z Pracowni Wypieków

Brak komentarzy: