czwartek, 8 września 2011

Zupa pomidorowo-cukiniowa z komosą ryżową

Miał być blog o dobrym jedzeniu, taki miałam pierwszy pomysł. Ale potem przyszła dieta MM i "popsuła" moje plany. A teraz sobie pomyślałam, że czemu by tego nie połączyć. Bo będąc na diecie Montignaca jem całkiem smacznie. Zresztą gotuje też "zwykłe" dania bo większa część rodziny na diecie nie jest. A dziś udało mi się nawet ugotować obiad jeden dla wszystkich. W wersji zwykłej był z makaronem świderkami.
Przepis pochodzi stąd , trochę zmieniłam składniki, ale zupka wyszła pycha.

Składniki:
3 małe cukinie
puszka pomidorów krojonych (mogą być świeże, ale poszłam na łatwiznę :) )
1 cebula
kilka suszonych pomidorów (dałam pomidory w oleju)
2 szklanki wody
2 ząbki czosnku
 kilka gałązek natki pietruszki
łyżka kwaśnej śmietany
1/2 szklanki komosy ryżowej (do kupienia w zdrowej żywności)

Opcjonalnie: mała papryka, pomidor

Cukinię obieramy i kroimy w kostkę, można wydrążyć gniazda nasienne (ja nie wydrążałam)
Na patelni rozgrzewamy oliwę, szklimy cebulę i dodajemy szuszone pomidory. Następnie pokrojoną w kostkę cukinię i smażymy wsytsko przez chwilę. Przekładamy do garnka, dodajemy pomidory, natkę pietruszki i wodę. Gotujemy aż cukinia zmięknie. Następnie miksujemy wszystko blenderem i doprawiamy solą pieprzem, czosnkiem i szczyptą cukru. Dodajemy śmietanę i zagotowujemy.
Zupa wychodzi gęsta, zawiesista.
Komosę gotujemy w osolonej wodzie około 15 miut. Odcedzamy i przekładamy na talerz. Dadajemy pokrojoną w kostkę paprykę i pomidora, zalewamy zupą.

Brak komentarzy: