czwartek, 13 października 2011

Granola

Przyznaję... zaniedbałam trochę bloga. Ale to nie tak, że nic nie gotuję. Gotuję i to całkiem sporo, tylko czasu mi brak na pisanie i robienie zdjęć... Ostatnio była i pyszna frittata, i leczo z cukinii i granola. I dziś będzie właśnie o tej granoli...
Znudziło mi się już jadanie na śniadanie płatków owsianych z mlekiem i suszonymi śliwkami. Ileż można? Postanowiłam sobie więc trochę odmienić. Poszperałam po blogach i z kilku przepisów wybrałam to co mi najbardziej odpowiadało.
Składniki:
200g płatków owsianych
200g płatków żytnich
70g słonecznika
50g pestek dyni
50g sezamu
3-4 łyżki syropu z Agawy (opcjinalnie może byź miód)
2-3 łyżki oleju
150 ml soku jabłkowego
łyżka fruktozy

Suche składniki mieszamy w misce, dodajemy sok jabłkowy, olej i syrop z agawy. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia rozkładamy cienko masę. Pieczemy w piekarniku około godzinę, w tem.150C, często mieszając. Ja po 50 minutach zmniejszyłam temperaturę do 120C i włączyłam termoobieg, żeby granola była bardziej chrupka. Przechowujemy w szczelnym pojemniku.

Brak komentarzy: