piątek, 4 października 2013

Filet pieczony w ziarnach (dynia, słonecznik, sezam)

To smak wesela mojej kuzynki...
Jak to na weselu, dań było dużo i wszystko pyszne. Jednak filet z kurczaka upieczony w ziarnach dyni i słonecznika zachwycił mnie do tego stopnia, że postanowiłam potrawę odtworzyć w warunkach domowych.
Wyszedł super, chrupiący i dietetyczny bo nie smażony :)
Robi się bardzo szybko, właściwie można użyć dowolnych pestek. Robiłam też wersję z polędwiczką wieprzową i samym sezamem i też było pyszne.

Składniki:
2 pojedyncze filety z kurczaka
2-3 łyżki musztardy (można pominąć i doprawić dowolnymi przyprawami)
sól i pieprz
ulubione zioła
po 5 łyżek pestek słonecznika i dyni
3 łyżki ziaren sezamu
1 jajko + 1-2 łyżki mleka

Ziarna mieszamy w misce. Filet z kurczaka kroimy wzdłuż na pół. Każdą część doprawiamy solą i pieprzem. Smarujemy musztardą i posypujemy ziołami. Odstawiamy do lodówki co najmniej na godzinę (a najlepiej na całą noc). Jajko ubijamy z mlekiem. Moczymy w jajku kolejno każdy kawałek mięsa a następnie obtaczamy w mieszaninie ziaren mocno dociskając panierkę.
Piekarnik rozgrzewamy do temp 190C, układamy filety na kratce do pieczenia. ( ja podkładam pod spód blachę bo ziarna trochę się sypią)
Pieczemy 15-20 minut najlepiej w włączonym teromobiegiem.
SMACZNEGO!




1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Bardzo fajny przepis. Dzis wykonalam do niego purre z selera. Wykonanie proste.