niedziela, 4 grudnia 2011

Domowy fast food

To nie tak, że jestem wrogiem fast foodów. O nie. Moje dziecko jada czasem frytki z MC Donalda, a mój mąż cheesburgera. Ale lubię wiedzieć, że mogę podać mojej rodzinie zdrowy zamiennik śmieciowego jedzenia.
Wypróbowałam kiedyś wiec, reklamowane w telewizji "Pikantne kąski W..." Bardzo nam smakowały, ale porcja panierki starczyła na niewiele tych kąsków. Przestudiowałam składniki na opakowaniu, w celu domowego odtworzenia tej mieszanki, jednak bezskutecznie. Brakowało mi "tajemnego składnika". W pomocą przyszło forum Cin Cin, gdzie okazało się, że to płatki kukurydziane. I mogłam już robić zdrowy fast food...
No dobrze, może nie taki całkiem zdrowy... Ale zdrowszy niż kurczak KFC, bez tony oleju i podejrzanych substancji smakowych. I o niebo tańszy.
Prezentuję więc wam na kąski z  kurczaka w panierce miodowo-czosnkowej. Ziemniaczki z piekarnika i dip prowansalski :)






Składniki:
na kąski kurczaka:
1 1/2 szklanki płatków Gold Flakes (można dać inne miodowo-orzechowe, albo zwykłe kukurydziane)
1/2 szklanki bułki tartej
1 łyżeczka czosnku granulowanego
1 łyżeczka sproszkowanej papryki czerwonej
1 łyżeczka ziół prowansalskich
1 łyżka miodu
2-3 łyżki oleju
1/2 łyżeczki soli
 około 500g piersi z kurczaka

Płatki rozdrabniamy - ja wysypuję je na płaski talerz i gniotę dnem szklanki. Dodajemy bułkę tartą i przyprawy, mieszamy. Dodajemy miód i olej i rozcieramy płatki w palcach (tak jak się robi kruszonkę do ciasta), aż powstanie nam gruba panierka. Kurczaka kroimy na cienkie paski, solimy, moczymy w roztrzepanym jajku, a następnie panierujemy w naszej mieszance, lekko dociskając, tak aby płatki dokładnie go oblepiły.
Układamy na kratce w piekarniku i pieczemy około 15-20 minut, w tem 200C, najlepiej z termoobiegiem.

Składniki na ziemniaki z piekarnika:
Ziemniaki - ilość dowolna
mieszanka przypraw dowolna (u mnie łyżeczka czosnku granulowanego, łyżeczka soli, łyżeczka ziół prowansalskich, na czubku noża chili i cynamonu)
2-3 łyżki oleju

Ziemniaki obieramy i kroimy na łódeczki (dobrze by było gdyby ziemniaki miały podobną wielkość). Następnie układamy na blasze, spryskujemy olejem i posypujemy przyprawami. Jeśli nie mamy spryskiwacza do oliwy, to ziemniaki możemy posmarować oliwą za pomocą pedzla, albo wymieszać z olejem (1-2 łyżki) w zamkniętej misce.
Pieczemy w piekarniku około 45 min. w tem. 200C (czas pieczenia zależy od wielkości ziemniaków)

Uwaga techniczna:
Ja robię tak, że wkładam do piekarnika ziemniaki i piekę około 30 min, na środkowym poziomie, potem wkładam kratkę z kurczakiem nad ziemniaki i włączam termoobieg.
Piekę dodatkowe 15-20 mni.

Składniki na dip:
łyżka majonezu
łyżka keczupu
łyżeczka musztardy
łyżeczka ziół prowansalskich
Wszystkie składniki mieszamy. Gotowe.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy: